کانون پژوهش مدرسه فاطمه الزهرا س داراب








شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29      








جستجو





موضوعات


  • همه
  • اصول مقاله نویسی
  • معرفی کتابخانه های دیجیتال
  • مناسبت ها
  • گزارشات پژوهشی
  • نگارش تحقیق پایانی
  • مهدویت
  • گنجینه موضوعات عاشورایی
  • نشانه گذارى (نگارشی)
  • اشعار مهدوی
  • رحلت امام خمینی و حماسه 15 خرداد
  • آموزش پژوهش
  • چکیده مقالات طلاب مدرسه
  • چکیده تحقیقات پایانی طلاب مدرسه
  • کارگاه آموزشی
  • هفته کتاب و کتابخوانی
  • بروشور پژوهشی
  • هفته پژوهش 1396
  • برنامه های هفته کتاب 97
  • نشست پژوهشی
  • سیر مطالعاتی ایمان و توحید در کلام رهبری
  • نشست کتابخوانی درفضای مجازی
  • میزگرد آنلاین
  • کارگاه شناخت ویژگی های زنان و تحلیلی بر آن

  •  
      نشست پژوهشی نقش تغذیه بر حالات معنوی انسان ...

    در جمع طلاب مطرح شد: تاثیر تغذیه در تهذیب نفس

    نشست پژوهشی خلاصه تحقیق پایانی با محوریت تاثیر تغذیه بر حالات معنوی انسان با حضور طلاب در مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا (س)- داراب برگزار گردید. به گزارش پایگاه خبری – اطلاع رسانی «خانم طیبه غلامی» از طلاب نخبه علمی  و نویسنده این تحقیق پایانی بیان کرد:

    قرآن کریم، پاسخگوی تمام نیازهای مادی و معنوی انسان در مسیر رشد و کمال و جامع برنامه ها و دستور العمل هایی است که در پرتو آن می توان به سعادت دنیوی و اخروی نایل شد و از طرفی چون انسان دارای دو بعد روحی و جسمی است که هر یک در رشد و تعالی انسان وابسته به دیگری است حفظ سلامت به عنوان وسیله ای ارزشمند در جهت رسیدن به کمال حائز اهمیت می باشد و تغذیه مهم ترین عامل حفظ سلامت است.

    خانم غلامی اظهار کرد:

    با توجه به اینکه در عصر امروز بشر با بیماری های گوناگون دست و پنجه نرم می کند، لذا لازم است جهت مصون ماندن از ابتلا به این بیماری ها اصول تغذیه صحیح را شناسایی و رعایت کند.

    وی در ادامه گفت: تغذیه مناسب و سالم انسان را در مسیر تهذیب نفس و رشد ایمان و نشاط معنوی یاری می کند و به همین دلیل دین مبین اسلام به تمام مسائلی که در رشد و تعالی معنوی انسان اثرگذار است پرداخته و اقرار دارد که این مهم در سایه سار خوردنی و آشامیدنی های حلال شرع امکان پذیر است.

    وی افزود : شیخ ابوعلی سینا عقیده داشتند که از طریق معالجه جسمی و طبی بهتر می توان به معالجات روحی پرداخت ، یعنی روح بر جسم و جسم بر روح تاثیر دارد.

    نشستنشست

    موضوعات: گزارشات پژوهشی
    [چهارشنبه 1396-12-23] [ 01:38:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      نشست پژوهشی با موضوع «نقش حضرت زهرا(س) در تعالی مولفه های فرهنگ اجتماعی» ...

    تقوا، ملاک ارزش در فرهنگ اسلامی

    به گزارش پایگاه خبری اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) نشست پژوهشی با موضوع «نقش حضرت زهرا(س) در تعالی مولفه های فرهنگ اجتماعی» با حضور اعضای کانون پژوهش مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) داراب برگزار شد.

    خانم «فاطمه شرافت» طلبه پایه پنجم در این نشست بیان داشت:

    بعد از رحلت حضرت رسول (ص) عواملی از جمله فشار اقتصادی رفاه طلبی ، جهل و بی خبری و رفاه نسبی باعث تفرقه در بین امت اسلامی شده بود و حضرت زهرا(س) در تمامی این موارد علیه باطل مبارزه کردند و در جهت از بین بردن این عوامل حضور بی نظیری داشتند و تا پای جان ایستادند.

    وی افزود: حضرت زهرا (س) در دو زمینه منحرف نشدن از مسیر اسلام و جلوگیری ازتفرقه بین مسلمانان فعالیتی بی نظیر داشتند و در تمامی عرصه های اجتماعی و اقتصادی به حمایت و فعالیت خود ادامه دادند.

    خانم شرافت بیان داشت: حضرت فاطمه (س) با پاسخ دادن به سوال هایی که از ایشان می شد تربیت افرای همچون اباذر، مقداد، سلمان و فضه و مجاهدت ها وروشنگری هایی که برای رشد فرهنگ و تعالی انجام دادند با جهل و بی خبری مردم به مبارزه پرداختند.

    وی در ادامه گفت: ارزش های هر جامعه متناسب با فرهنگ آن می باشد. ارزش برای برخی نیاکان و اجدادند و عده ای ارزش راپست و مقام میدانند اما اسلام هیچ یک از این موارد را به دلیل دنیوی و گذرا بودنشان به عنوان ارزش قبول ندارد و ملاک برتری و ارزش را تنها در تقوا می داند و از عوامل از بین برنده ارزش در جامعه می توان بی توجهی به ارزش ها، فساد علما و خواص جامعه و جدایی دین از سیاست را نام برد.

    نشست

    موضوعات: مناسبت ها, گزارشات پژوهشی
    [چهارشنبه 1396-12-16] [ 12:37:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      مطالعه و بررسی تحقیقات پایانی ...

    به همت معاون پروهش مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا س داراب برگزار شد
    مطالعه و بررسی تحقیقات پایانی
    جلسه مطالعه و بررسی تحقیقات پایانی ویژه طلاب پایه پنجم در مدرسه علمیه خواهران فاطمه‎الزهرا (س) داراب برگزار شد.
    به گزارش پایگاه خبری -اطلاع رسانی حوزه‌های علمیه خواهران خانم «عفت کمال»معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) داراب بیان کرد مهمتـرين فعاليـت پژوهشـي طـلاب در دوره عمـومي حـوزه، ارائـه تحقيق پاياني مي باشد و هدف از تدوین تحقيق پایاني، سنجش ميزان شناخت طلبه نسبت به انجام روشمند يك تحقيق علمي می باشد.
    وی از راههای موفقیت در این مسیر، مطالعه تحقیقات پایانی دیگر طلاب ، شرکت در کارگاه ها و استفاده از تجربیات دیگران دانست.
    خانم کمال گفت: بررسی تحقیقات پایانی انجام شده سبب می شود تا شما با نحوه فصل بندی ، چگونگی انسجام بین مطالب و ساختاربندی مناسب و… آشنا شوید.
    در ادامه نمونه هایی از تحقیقات پایانی با موضوعات اخلاقی ،تربیتی،تفسیری، کلامی و… در اختیار طلاب قرار گرفت و هر یک از طلاب به مطالعه آنها پرداختند و سوالات خود را پیرامون مطالب و چگونگی چینش صفحات، نحوه آدرس دهی مطالب، داشتن مقدمه و چکیده در ابتدا و انتهای هر فصل و…پرسیدند.

    تحقیق پایانی

    موضوعات: گزارشات پژوهشی
    [شنبه 1396-12-12] [ 10:54:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      کارگاه مهارت منبع شناسی ...

     

    کارگاه مهارت منبع شناسی  وآشنایی با شیوه های دسترسی به آن ویژه طلاب در مدرسه علمیه خواهران فاطمه‎الزهرا (س) داراب برگزار شد

    به گزارش پایگاه خبری -اطلاع رسانی حوزه‌های علمیه خواهران خانم «حمیده رهبر»مسئول کتابخانه مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) داراب ضمن بیان اینکه کتاب و کتابخانه یکی از ابزارهای اصلی علم و پژوهش در زمینه انجام تحقیقات است گفت: محقق باید با انواع منابع و کارکردها و اهمیت آنها آشنایی کافی داشته باشد و بتواند بر اساس اولویت ها و اعتبار منابع از آنها در جای خود استفاده کند.

    وی افزود منظور از منبع شناسی، شناسایی ماهیت و کارکرد منابع است و اینکه بدانیم در مراحل مختلف تحقیق از کدام منابع و در کجای تحقیق از آن استفاده کنیم.

    خانم رهبر با اشاره به تقسیم بندی منابع اظهار داشت: منابع را به اعتبارات مختلف می توان تقسیم کرد ازجمله منابع مکتوب و غیر مکتوب که منابع مکتوب خود به دو دسته تقسیم می شود منابع مرجع و غیر مرجع.

    وی در ادامه افزود منابع مرجع به منابعی گفته می شود که مهمترین و کلیدی ترین مطالب را آسان در اختیار محقق قرار می دهد به گونه ای که محقق با مراجعه به آنها می تواند در کوتاه ترین زمان اطلاعات ضروری در یک موضوع را به دست آورد.

    مسئول کتابخانه به معرفی نمونه هایی از منابع مرجع پرداخت و گفت: دایره المعارف ها ،فرهنگ اصطلاحات، معجم ها از جمله منابع مرجع می باشد.

     منبع

    موضوعات: گزارشات پژوهشی
     [ 10:00:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت