در جمع طلاب مطرح شد: تاثیر تغذیه در تهذیب نفس

نشست پژوهشی خلاصه تحقیق پایانی با محوریت تاثیر تغذیه بر حالات معنوی انسان با حضور طلاب در مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا (س)- داراب برگزار گردید. به گزارش پایگاه خبری – اطلاع رسانی «خانم طیبه غلامی» از طلاب نخبه علمی  و نویسنده این تحقیق پایانی بیان کرد:

قرآن کریم، پاسخگوی تمام نیازهای مادی و معنوی انسان در مسیر رشد و کمال و جامع برنامه ها و دستور العمل هایی است که در پرتو آن می توان به سعادت دنیوی و اخروی نایل شد و از طرفی چون انسان دارای دو بعد روحی و جسمی است که هر یک در رشد و تعالی انسان وابسته به دیگری است حفظ سلامت به عنوان وسیله ای ارزشمند در جهت رسیدن به کمال حائز اهمیت می باشد و تغذیه مهم ترین عامل حفظ سلامت است.

خانم غلامی اظهار کرد:

با توجه به اینکه در عصر امروز بشر با بیماری های گوناگون دست و پنجه نرم می کند، لذا لازم است جهت مصون ماندن از ابتلا به این بیماری ها اصول تغذیه صحیح را شناسایی و رعایت کند.

وی در ادامه گفت: تغذیه مناسب و سالم انسان را در مسیر تهذیب نفس و رشد ایمان و نشاط معنوی یاری می کند و به همین دلیل دین مبین اسلام به تمام مسائلی که در رشد و تعالی معنوی انسان اثرگذار است پرداخته و اقرار دارد که این مهم در سایه سار خوردنی و آشامیدنی های حلال شرع امکان پذیر است.

وی افزود : شیخ ابوعلی سینا عقیده داشتند که از طریق معالجه جسمی و طبی بهتر می توان به معالجات روحی پرداخت ، یعنی روح بر جسم و جسم بر روح تاثیر دارد.

نشستنشست

موضوعات: گزارشات پژوهشی
[چهارشنبه 1396-12-23] [ 01:38:00 ب.ظ ]