تقوا، ملاک ارزش در فرهنگ اسلامی

به گزارش پایگاه خبری اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) نشست پژوهشی با موضوع «نقش حضرت زهرا(س) در تعالی مولفه های فرهنگ اجتماعی» با حضور اعضای کانون پژوهش مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) داراب برگزار شد.

خانم «فاطمه شرافت» طلبه پایه پنجم در این نشست بیان داشت:

بعد از رحلت حضرت رسول (ص) عواملی از جمله فشار اقتصادی رفاه طلبی ، جهل و بی خبری و رفاه نسبی باعث تفرقه در بین امت اسلامی شده بود و حضرت زهرا(س) در تمامی این موارد علیه باطل مبارزه کردند و در جهت از بین بردن این عوامل حضور بی نظیری داشتند و تا پای جان ایستادند.

وی افزود: حضرت زهرا (س) در دو زمینه منحرف نشدن از مسیر اسلام و جلوگیری ازتفرقه بین مسلمانان فعالیتی بی نظیر داشتند و در تمامی عرصه های اجتماعی و اقتصادی به حمایت و فعالیت خود ادامه دادند.

خانم شرافت بیان داشت: حضرت فاطمه (س) با پاسخ دادن به سوال هایی که از ایشان می شد تربیت افرای همچون اباذر، مقداد، سلمان و فضه و مجاهدت ها وروشنگری هایی که برای رشد فرهنگ و تعالی انجام دادند با جهل و بی خبری مردم به مبارزه پرداختند.

وی در ادامه گفت: ارزش های هر جامعه متناسب با فرهنگ آن می باشد. ارزش برای برخی نیاکان و اجدادند و عده ای ارزش راپست و مقام میدانند اما اسلام هیچ یک از این موارد را به دلیل دنیوی و گذرا بودنشان به عنوان ارزش قبول ندارد و ملاک برتری و ارزش را تنها در تقوا می داند و از عوامل از بین برنده ارزش در جامعه می توان بی توجهی به ارزش ها، فساد علما و خواص جامعه و جدایی دین از سیاست را نام برد.

نشست

موضوعات: مناسبت ها, گزارشات پژوهشی
[چهارشنبه 1396-12-16] [ 12:37:00 ب.ظ ]