کانون پژوهش مدرسه فاطمه الزهرا س داراب








شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29      








جستجو





موضوعات


  • همه
  • اصول مقاله نویسی
  • معرفی کتابخانه های دیجیتال
  • مناسبت ها
  • گزارشات پژوهشی
  • نگارش تحقیق پایانی
  • مهدویت
  • گنجینه موضوعات عاشورایی
  • نشانه گذارى (نگارشی)
  • اشعار مهدوی
  • رحلت امام خمینی و حماسه 15 خرداد
  • آموزش پژوهش
  • چکیده مقالات طلاب مدرسه
  • چکیده تحقیقات پایانی طلاب مدرسه
  • کارگاه آموزشی
  • هفته کتاب و کتابخوانی
  • بروشور پژوهشی
  • هفته پژوهش 1396
  • برنامه های هفته کتاب 97
  • نشست پژوهشی
  • سیر مطالعاتی ایمان و توحید در کلام رهبری
  • نشست کتابخوانی درفضای مجازی
  • میزگرد آنلاین
  • کارگاه شناخت ویژگی های زنان و تحلیلی بر آن

  •  
      مطالعه و بررسی تحقیقات پایانی ...

    به همت معاون پروهش مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا س داراب برگزار شد
    مطالعه و بررسی تحقیقات پایانی
    جلسه مطالعه و بررسی تحقیقات پایانی ویژه طلاب پایه پنجم در مدرسه علمیه خواهران فاطمه‎الزهرا (س) داراب برگزار شد.
    به گزارش پایگاه خبری -اطلاع رسانی حوزه‌های علمیه خواهران خانم «عفت کمال»معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) داراب بیان کرد مهمتـرين فعاليـت پژوهشـي طـلاب در دوره عمـومي حـوزه، ارائـه تحقيق پاياني مي باشد و هدف از تدوین تحقيق پایاني، سنجش ميزان شناخت طلبه نسبت به انجام روشمند يك تحقيق علمي می باشد.
    وی از راههای موفقیت در این مسیر، مطالعه تحقیقات پایانی دیگر طلاب ، شرکت در کارگاه ها و استفاده از تجربیات دیگران دانست.
    خانم کمال گفت: بررسی تحقیقات پایانی انجام شده سبب می شود تا شما با نحوه فصل بندی ، چگونگی انسجام بین مطالب و ساختاربندی مناسب و… آشنا شوید.
    در ادامه نمونه هایی از تحقیقات پایانی با موضوعات اخلاقی ،تربیتی،تفسیری، کلامی و… در اختیار طلاب قرار گرفت و هر یک از طلاب به مطالعه آنها پرداختند و سوالات خود را پیرامون مطالب و چگونگی چینش صفحات، نحوه آدرس دهی مطالب، داشتن مقدمه و چکیده در ابتدا و انتهای هر فصل و…پرسیدند.

    تحقیق پایانی

    موضوعات: گزارشات پژوهشی
    [شنبه 1396-12-12] [ 10:54:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      کارگاه مهارت منبع شناسی ...

     

    کارگاه مهارت منبع شناسی  وآشنایی با شیوه های دسترسی به آن ویژه طلاب در مدرسه علمیه خواهران فاطمه‎الزهرا (س) داراب برگزار شد

    به گزارش پایگاه خبری -اطلاع رسانی حوزه‌های علمیه خواهران خانم «حمیده رهبر»مسئول کتابخانه مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) داراب ضمن بیان اینکه کتاب و کتابخانه یکی از ابزارهای اصلی علم و پژوهش در زمینه انجام تحقیقات است گفت: محقق باید با انواع منابع و کارکردها و اهمیت آنها آشنایی کافی داشته باشد و بتواند بر اساس اولویت ها و اعتبار منابع از آنها در جای خود استفاده کند.

    وی افزود منظور از منبع شناسی، شناسایی ماهیت و کارکرد منابع است و اینکه بدانیم در مراحل مختلف تحقیق از کدام منابع و در کجای تحقیق از آن استفاده کنیم.

    خانم رهبر با اشاره به تقسیم بندی منابع اظهار داشت: منابع را به اعتبارات مختلف می توان تقسیم کرد ازجمله منابع مکتوب و غیر مکتوب که منابع مکتوب خود به دو دسته تقسیم می شود منابع مرجع و غیر مرجع.

    وی در ادامه افزود منابع مرجع به منابعی گفته می شود که مهمترین و کلیدی ترین مطالب را آسان در اختیار محقق قرار می دهد به گونه ای که محقق با مراجعه به آنها می تواند در کوتاه ترین زمان اطلاعات ضروری در یک موضوع را به دست آورد.

    مسئول کتابخانه به معرفی نمونه هایی از منابع مرجع پرداخت و گفت: دایره المعارف ها ،فرهنگ اصطلاحات، معجم ها از جمله منابع مرجع می باشد.

     منبع

    موضوعات: گزارشات پژوهشی
     [ 10:00:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت