نشست پژوهشی شناخت فرقه  تصوف و انحرافات آنها

معاونت پژوهش مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) داراب با توجه به گسترده شدن فعالیتهای فرقه تصوف در سطح شهرستان و صرف هزینه هایی جهت جذب جوانان به این فرقه در هفته پزوهش اقدام به برگزاری نشست پژوهشی شناخت فرقه تضوف و انحرافات آن با حضور استادان،مسئولین و طلاب در حال تحصیل این مدرسه علمیه نمود.

«حجت الاسلام محمد ساجدی نیا» استاد حوزه ضمن بیان تاریخچه  و تعریف تصوف، دو ملاک و معیار اصلی برای تشخیص فرقه حق و باطل را بیان کردند. اول اینکه  در زمان پیامبر تاسیس شده باشد دوم: مطابق با قرآن و سنت باشد که این دو ملاک در فرقه تصوف موجود نیست.ایشان با توجه به روایات و سندهای مربوطه فرمودند که اولا تصوف در قرن دوم بوجود آمده 200سال بعد از پیامبر اکرم(ص) و ثانیا با اخلاقیات و آداب و سنت پیامبر هم مطابق نیست.

در ادامه استاد حوزه به بدعتهای این فرقه پرداخت و عنوان کرد: جدایی دین از سیاست، تفسیر به رای کردن- غسل اسلام-به جای خمس و زکات عشریه پرداخت کردن-دین را به دو بخش طریقت و شریعت تقسیم کردن-اباحه گری و….از جمله بدعتهای فرقه تصوف است.

وی افزود: فرقه تصوف همه فرق و ادیان را بر حق می دانند و اعمال خلاف شرع را انجام می دهند.

گفتنی است از جمله برنامه های این جلسه پاسخگویی به سوالات طلاب در زمینه تصوف و پخش کلیپ هایی از انحرافات صوفیان و سخنان خانم کمال در مورد هدف از برگزاری حلقه های مطالعاتی و نشست پژوهشی تصوف توضیح دادند و وظایف طلاب را پاسداری از اعتقادات و روشن کردن اذهان عمومی برای مقابله با انحرافات صوفیگری دانستن.

 

لازم به ذکر است این نشست مورد استقبال و رضایت طلاب قرار گرفته شد.

موضوعات: گزارشات پژوهشی
[پنجشنبه 1396-04-08] [ 03:19:00 ب.ظ ]