به گزارش پایگاه خبری- اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) داراب نشست های پژوهشی با عنوان چیستی و چرایی پژوهش و اخلاق پژوهشگری ویژه عموم طلاب برگزار نمود.
«خانم عفت کمال» معاون پژوهش این پایگاه هدف از برگزاری این سلسله نشست ها را ارتقاء دانش طلاب در زمینه پژوهش و چگونگی بهره گیری از آن و متخلق شدن به اخلاق پژوهشگری دانست.
خانم کمال گفت: پژوهش یکی از اهداف نظام های آموزشی است و در سراسر دنیا اساسا نظام های آموزشی بر اساس میزان پژوهشگری که تربیت می کنند مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرند و رشد علمی در هر جامعه ای مرهون پژوهش های جدید آن جامعه می باشد.
وی افزود: پژوهش به معنای کپی و مونتاژ کردن نیست، بلکه بهره گیری از کارهای موجود در جهت گام برداشتن رو به جلو در راستای انجام تحقیقات جدید می باشد.
معاون پژوهش خاطرنشان کرد: داشتن انگیزه الهی، صبر و حوصله، امانت داری ، جامع نگری و… و دوری از رذایل اخلاقی از جمله شهرت زدگی، شتاب زدگی ،دخالت دادن خواسته های شخصی، حاشیه پردازی از ویژگی های اخلاقی یک پژوهشگر به شمار می آید که طلاب باید سعی کنند خود را متخلِّق به این ویژگی ها نمایند.
لازم به ذکر است این سلسه نشست ها در فروردین ماه 96به تفکیک برای هر پایه در ساعات پژوهشی برگزار گردید.

نشست

موضوعات: گزارشات پژوهشی
[سه شنبه 1396-02-12] [ 02:52:00 ب.ظ ]