به گزارش پایگاه خبری- اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) داراب کرسی آزاد اندیشی با موضوع حجاب و الگوی فاطمی در زندگی امروزی با حضور طلاب و استادان و مسئولین برگزار کرد.
«خانم زهره افسرده» از اساتید این حوزه علمیه به عنوان استاد ارائه کننده با ذکر دلایل عقلی و نقلی اصل ضرورت حجاب و پوشش را اثبات و اقسام حجاب و زینت در آیات و روایات را بیان کرد.
خانم افسرده گفت حجاب آثاری به دنبال دارد از جمله ایجاد امنیت و آرامش روانی برای فرد و افراد جامعه و دو اصل مهم که در پوشش باید به آن توجه کرد 1- اینکه پوشش محرک نباشد 2- تنگ و چسبان نباشد.
وی اظهار داشت: نقش طلاب و جایگاه آنها به عنوان سفیران دینی در اجتماع بسیار مهم است لذا طلاب باید با تاسی از حضرت زهرا(س) به عنوان بهترین الگوی نمونه زنان چند گام فراتر از افراد غیر طلبه باشند.
«خانم نسرین علوی نیا » استاد منتقد : ضمن بیان تاثیر روان شناسی رنگها بر روی افراد گفت: ما هیچ منعی برای تنوع در پوشش نداریم و طلاب می توانند از پوشش متنوع استفاده کنند در صورتی که به زمان(اعیاد یا عزاداری) و مکان (رسمی یا غیر رسمی )حضور یا عدم حضور نامحرم را مورد توجه قرار دهند و بر اساس آن با توجه به جایگاه خود به عنوان یک طلبه پوشش مناسب انتخاب نمایند.
وی افزود: در مورد پوشش باید توجه داشته باشیم که موجب رواج فساد و فحشا و فرهنگ بیگانه در جامعه نشود
در پایان « زهرا معصومی » فرمانده پایگاه ومدیر حوزه علمیه به عنوان استاد داور این جلسه اظهار داشت: طلبه باید همواره یک گام جلوتر از افراد غیر طلبه باشد و در امر پوشش و حجاب نیز باید همین گونه باشد و بهترین نوع حجاب را برای خود در نظر بگیرد و در کنار شرعیات اخلاقیات را نیز رعایت کند.با توجه به اینکه طلبه در تمام ابعاد زندگی به ویژه حجاب و پوشش برای دیگران الگوست و همچنین مروج احکام و معارف دینی است بنابراین باید دقت بیشتری داشته باشدتا بتواند معارف دینی را با عمل خود بهتر به دیگران انتقال دهد.
آنچه مهم است و باید در زمینه پوشش مد نظر داشت این است که
1-اصل ،هدایت انسان و رسیدن به کمال است چرا که انسان خلیفه الهی است باید برترین پوشش را انتخاب کند.
2-آیا این پوشش مورد رضایت الهی است و جلب توجه کننده برای نامحرم است یا نه؟

کرسی

موضوعات: گزارشات پژوهشی
[سه شنبه 1396-02-12] [ 02:55:00 ب.ظ ]