معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) داراب از برگزاری میزگرد پژوهشی فلسفه و حکمت تعدد زوجات خبر داد.

خانم عفت کمال ضمن اشاره به برگزاری این میزگرد پژوهشی گفت: هدف از برگزاری این میزگرد بیان فلسفه و حکمت تعدد زوجات از نگاه اسلام است.

وی گفت: حق ازدواج و تأهل، از جمله حقوق اولیه هر انسانی است که محروم نمودن او از این حق، ظلمی است بزرگ و غیر قابل جبران در دین اسلام، ازدواج و اقدام برای تشکیل خانواده برای مردان و زنان، مستحب موکد است؛ زن و مرد، هردو حق انتخاب دارند و هر دو مستحق دریافت آرامش از ناحیه یکدیگرند.

خانم کمال افزود: آنچه باید احساس تاسف انسان را در امر چند همسری برانگیزد نه وجود این قانون در دین، نحوه استفاده افراد از این قانون دینی است. بهره بردن از این قانون دینی در غیر شرایط ضروری و بدون داشتن پیش زمینه های لازم، موجبات تنفر برخی اززنان و موضع گیری برخی از مردان را فراهم می آورد.

وی خاطرنشان کرد: دین اسلام در تعدد زوجات شرایط سختی برای مرد گذاشته است و رعایت انواع عدالت اعم از عدالت مالی و رفتاری و غیره را لازم و ضروری دانسته است.

ایشان گفت: نگاه ما به این مسئله باید ذوابعاد باشد.بنابراین تعدد زوجات از سه دریچه نگاه زن اول، مرد و زن دوم نیازمند رصد است.

وی افزود: عواملی که امروزه می توان باتکیه بر آنها، جواز تعدد زوجات را موجه دانست عبارتند از: ۱- فزونی دختران و زنان آماده ازدواج به دلیل بلوغ زودتر دختران نسبت به پسران، بالا بودن نرخ مرگ و میر در مردان، ازدواج پسران با دختران کوچکتر از خودشان ۲-فرزندخواهی : افرادی که خواهان فرزند یا فرزند بیشترند به ازدواج مجدد روی آورند.۳-مردی که نیاز غریزی بیشتری داشته باشد یا از روابط زناشویی راضی کننده ای با همسر خود برخوردار نباشد تمایل به ازدواج مجدد دارد.

 میزگرد

 

 

موضوعات: میزگرد آنلاین, پاراگراف نویسی
[سه شنبه 1399-03-06] [ 10:03:00 ق.ظ ]