به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی کارگاه روشهای یادگیری و مطالعه با حضور طلاب در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) داراب برگزار شد.

خانم عفت کمال معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا (س) داراب با معرفی کتاب روشهای یادگیری و مطالعه دکتر علی اکبر سیف به معرفی انواع روشهای مطالعه و یادگیری از جمله مطالعه اجمالی، تندخوانی، عبارت خوانی، مطالعه انتقادی و… پرداخت .

ایشان یکی از شیوه های مطالعه را مطالعه اجمالی برشمرد وفواید و ملاک ها و معیار های لازم برای انجام این روش را چنین اشاره نمود:1-تخمین اهمیت مطالب و طرح ریزی یک روش مناسب جهت مطالعه  2-تخمین مقدار مطلب و میزان دشواری و بودجه بندی واقعی از زمان  3- افزایش میزان دقت و تمرکز حواس از طریق افزایش میزان علاقه به مطلب .

وی  به بیان چگونگی روش مطالعه اجمالی اشاره نمود و گفت: از نکات اساسی در این شیوه مطالعه صرف نظر کردن از جزئیات می باشد ، اگر چکیده یا خلاصه برای هر فصل وجود دارد همان خوانده شود، اگر فاقد خلاصه یا چکیده است به فهرست مطالب ، نتیجه گیری، نگاه کرده  و ضمیمه ها، فهرست اصطلاحات، ماخذ و مراجع را در چند ثانیه از نظر بگذراند.  

طلاب پس از توضیحات استاد هر یک کتابی را به دلخواه انتخاب از نمایشگاه کتاب انتخاب و به روش اجمالی مطالعه و در جمع طلاب به معرفی آن پرداختند.

موضوعات: برنامه های هفته کتاب 97
[سه شنبه 1397-09-20] [ 02:15:00 ب.ظ ]