به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، با هدف آشنایی طلاب با جایگاه مطالعه در سیره علما،نشست پژوهشی با حضور مسئولان ، استادان و طلاب برگزارشد.

زهرا معصومی مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا (س ) داراب یکی از مشکلات روزمره انسانها با استناد به احادیث،را عدم آگاهی و نداشتن مطالعه دانست.

ایشان رمز موفقیت علما و بزرگان را ، اهمیت دادن به مطالعه دانست و در همین راستا به زندگی آیت الله مرعشی نجفی اشاره کرد که ایشان در 27 سالگی به درجه اجتهاد رسیدند. ایشان با انجام نماز و روزه استيجارى، حذف يک وعده غذاى روزانه، کاستن بخشى از مخارج زندگى و کار شبانه در کارگاه هاى برنج‌کوبى در نجف‌اشرف پس از فراغت از درس و بحث به جمع‌آورى ميراث و ذخاير اسلامى پرداخت و سرانجام به مجموعه‌اى نفيس از نسخه‌هاى خطى و کتابهاى چاپى ناياب دست يافت.

کتابخانه عمومی حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی یکی از کتابخانه های مهم و معتبر ایران است این کتابخانه به لحاظویژگیهای کم نظیرش مورد توجه محققان، پژوهشگران، دانشمندان و مستشرقان سراسر جهان است که در شهر مقدس و مذهبی قم و در جوار بارگاه حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام قرار گرفته است.

وی  در ادامه به معرفی کتاب"تشرفات مرعشیه"  و بیان حکایت هایی از این کتاب که شامل کیفیت ملاقات‌های آیت‌الله سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی با امام زمان(عج ) است پرداخت.

 

 

 

موضوعات: برنامه های هفته کتاب 97
[سه شنبه 1397-09-20] [ 02:13:00 ب.ظ ]