کارگاه روش مطالعه و یادگیری با حضور طلاب پایه اول و با محوریت بررسی موانع و آسیب های مطالعه کلاسیک در مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا (س) داراب برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری -اطلاع رسانی حوزه‌های علمیه خواهران خانم «نسرین علوی نیا» استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر ارزش و اهمیت یادگیری و ضرورت مطالعه در جوامع امروزی به نقد و بررسی انواع مطالعه پرداخت و گفت: برای بهبود روند مطالعه بایدچهار خصوصیت انعطاف در خواندن،درک ونگهداری درحافظه، تمرکز حواس وارزشیابی انتقادی رعایت شود.

وی با بیان آسیب های مطالعه و عیوب بلند خواندن به موانع درک و نگه داری مطالب پرداخت وگفت: عدم توانایی تشخیص بین نکات اصلی و اطلاعات جزئی و عدم اتخاذ شیوه مناسب و راهبردی از موانع درک و نگهداری در حافظه است.

خانم علوی نیا خاطر نشان کرد اگر برای مطالعه شیوه های نوین اتخاذ نشود  علاوه بر حواس پرتی و عدم تمرکز ، قدرت یادگیری و بازآموزی به میزان چشمگیری کاهش می یابد.

وی تاکید کرد: بلند خوانی و کلمه خوانی از آسیب هایی است که درصد بالایی از طلاب و دانش پژوهان با آن مواجه اند.از جمله راهکارهای آن عدم خیال پردازی ،یادداشت مشکلات احتمالی که حین مطالعه به ذهن می رسد ، انسجام افکار و اندیشه ها ،و حذف عوامل حواس پرتی درونی و بیرونی و…است

 کارگاه

موضوعات: گزارشات پژوهشی, کارگاه آموزشی
[سه شنبه 1397-01-07] [ 12:50:00 ب.ظ ]