معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) داراب همزمان با سالروز شهادت امام هادی (علیه السلام) از برگزاری نشست پژوهشی با موضوع معرفی کتاب در باب زندگانی امام هادی (علیه السلام) خبر داد.

معاونت پژوهش خاطرنشان کرد: هدف ازبرگزاری این نشست ترویج  مطالعه بیشتر زندگانی ائمه اطهار (علیهم السلام) و معرفت افزایی بیشتر طلاب و آشنایی با سیره آن بزرگواران دانست.

خانم کمال گفت : کتاب چهره‌های درخشان سامرا توسط یکی از نویسندگان باتجربه تاریخ اسلام به نام علی ربانی خلخالی به رشته تحریر درآمده است که ایشان پس از آثار متعدد تاریخی، به نگارش زندگینامه امامانی پرداخته است که در سامراء زیسته اند. نویسنده ابتدا از زندگینامه امام هادی النقی و امام حسن عسکری علیهماالسلام و حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)  آغاز کرده و حیات مطهر هر یک از ایشان را طی یک فصل مجزا شرح داده است. به اینصورت که ابتدا به معرفی شخصیت والای ایشان پرداخته و سپس بر اساس نقل های تاریخی و روایات اسلامی به بیان گوشه ای از کرامات و شگفتی های ایشان پرداخته است.

خانم کمال افزود: کتاب فرهنگ جامع سخنان امام هادی ، نوشته صمد جودتی این اثر ترجمه کتاب «موسوعه کلمات الامام الهادی علیه السلام» است که مجموعه ای از بیانات نورانی امام هادی علیه السلام است که به همراه متن اصلی روایات ارائه شده است. کتاب ذیل ۴ بخش کلی عقاید، احکام، اخلاق، دعاها تدوین شده است.

ایشان گفت: یکی از بهترین روش های دعا کردن، اینست که بنگریم چهارده اسوه خلقت چگونه دعا کرده اند تا ما هم با تمسک به آنان، بتوانیم از این موهبت برخوردار شویم. هدف اصلی نویسنده (جواد قیومی اصفهانی) از تألیف کتاب «صحیفه امام هادی علیه السلام» این بوده است که مجموعه دعاهایی که در منابع روایی از حضرت امام هادی علیه السلام نقل شده است را جمع آوری کرده و به صورت منسجم ارائه کند.
 ایشان فایل کتاب ها را در اختیار طلاب قرار داده و آنها را تشویق به مطالعه نمودند طلاب از این نشست استقبال نمودند.

 

امام هادی

موضوعات: مناسبت ها, گزارشات پژوهشی, نشست پژوهشی, پاراگراف نویسی
[چهارشنبه 1400-07-07] [ 09:56:00 ق.ظ ]