#هفته_پژوهش_فارس
استاد حوزه: پرورش محقق و پژوهشگر مهمترین دستاورد یک نظام آموزشی
همزمان با آغاز هفته پژوهش نشست پژوهشی با محوریت نیاز سنجی،مساله سنجی و پاسخ گویی به نیاز علمی جامعه،در مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) داراب با حضور مسئولان،طلاب و استادان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبریاطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، « حجت الاسلام محمد ساجدی نیا» استاد حوزه علمیه برادران داراب اظهار داشت: پژوهش و تحقیق از جمله اهداف اصلی تمام نظام های آموزشی است و پرورش محقق و پژوهشگر مهمترین دستاورد یک نظام آموزشی و اصلی ترین رسالت آن است.
وی افزود: فهم مطلب، نیاز شناسی، طبقه بندی اطلاعات و تحلیل محتوا در یک تحقیق و پژوهش اهمیت زیادی دارند.
آقای ساجدی نیا گفت: هر موضوع و مساله صرف اینکه قابل تحقیق باشد نباید مورد بررسی قرار گیرد در انتخاب موضوع تحقیق باید به اهمیت مساله مورد نظر توجه داشت تا اگر واجد ارزش و اهمیت کافی نبود،برای آن انرژی و وقت تلف نگردد.وی افزود: محقق باید این سوال را از خود بپرسد، اگر این موضوع مورد بررسی قرار گیرد چه دردی از جامعه دوا می شود،اگر وضعیت موجود این باشد چه مشکلی ایجاد خواهد شد.
استاد حوزه خاطر نشان کرد: طبقه بندی اطلاعات باید یک سیر منطقی داشته باشد و در ارائه محتوا تحلیل سه بعدی صورت گیرد.
وی افزود: اگر محقق بداند به دنبال چیست و درصدد پاسخگویی به چه چیزی است،جستجوی منابع و تبیین مساله کار آسانی خواهد بود.

151361942936987000000.jpg

موضوعات: معرفی کتابخانه های دیجیتال
[سه شنبه 1396-09-28] [ 02:39:00 ب.ظ ]