معاون پژوهش مدرسه فاطمه الزهرا(س) و مسئول پژوهش پايگاه صدیقه کبري بسیج طلاب داراب از برگزاری نشست قرآنی با محوریت اعجاز علمی قرآن در رابطه با چگونگی آغاز و پایان جهان هستی و تطبیق آن با آخرین یافته های کیهان شناسی توسط طلبه این حوزه خبر داد. 

 خانم عزیزی گفت: در آیات متعددی از قرآن کریم به مسئله آغاز آفرینش جهان اشاره و در آن به مسائلی مانند چیستی و چگونگی جهان قبل از آفرینش مواد اولیه سازنده هستی و گسترش آسمان ها پرداخته شده است.

وی افزود : با ظهور نظریه های جدید در علوم تجربی منکران اسلام در صدد مخالف نشان دادن برخی علوم تجربی با مسائل مطرح شده در قرآن برآمده اند تا در وحیانی بودن قرآن تردید کنند.

وی گفت: نظریه انفجار بزرگ “بیگ بنگ”

تا حد زیادی خط بطلانی بر عقاید ملحدان کشید چرا که پیش از این خدا ناباوران می پنداشتند که برای جهان آغاز ی وجود ندارد و جهان همانگونه که اکنون می بینیم در گذشته نیز بوده و جهان مسبوق به ماده است. اما طبق این نظریه ثابت شد که جهان فعلی از ذره ای بسیار ریز بدون بُعد که در محاسبات فیزیکی قابل اندازه گیری نیست به وجود آمده است و این مسئله با استعمال واژه “فطر” در قرآن"فطر السماوات والارض” هماهنگی نسبی دارد.

در پایان مدیر مدرسه علمیه خانم زهرا معصومی ضمن پاسخگویی به سوالات طلاب گفت: مطالب قرآن با عقل و علوم قطعی تجربی در تضاد نیست،بلکه در موارد بسیاری با آخرین یافته های کیهان شناسی هماهنگی وصف ناپذیری دارد.

5

موضوعات: مناسبت ها, هفته کتاب و کتابخوانی, نشست پژوهشی, پاراگراف نویسی
[جمعه 1401-08-27] [ 09:46:00 ب.ظ ]