معاون پژوهش مدرسه فاطمه الزهرا س داراب از برگزاری  میزگرد آنلاین با موضوع  خشونت خانوادگی،عوامل وراهکارهای مقابله با آن خبر داد.

خانم عفت کمال ضمن اشاره به برگزاری میزگرد آنلاین با موضوع خشونت خانوادگی، عوامل و راهکارهای مقابله با آن گفت: اعتقادات مذهبی، عامل مؤثری در پیشگیری از خشونت علیه زنان است. معاون پژوهش داراب هدف از برگزاری این میزگرد را کاهش آسیب های ناشی از عصبانیت های بی جا در خانواده ها دانست و گفت: پرخاشگری یکی از ناملایمات جامعه‌ی امروزی است که می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد.

وی افزود : قرآن کریم خشم را از صفات جاهلی می‌داند و در مقابل، کنترل آن را از ویژگی‌های متقین برمی‌شمرد.

خانم کمال به بررسی عوامل و ارائه روش‌های مناسب قرآنی و روایی برای درمان خشونت پرداخت و خاطر نشان کرد: در تعالیم اسلامی، همه اَشکال خشونت با همه انسان‌های دیگر ممنوع است و بر رعایت حال افراد و رفق و نرمش در روابط اجتماعی، تأکید فراوان شده است.

وی گفت: حسادت، باورهاى ناروا، مشکلات اقتصادى، بیمارى، بدآموزى، بدگمانى، کبر و خودبینى، حب دنیا، شهوت، خستگى، از عوامل اصلى خشونت در آیات وحى معرفى شده‏ است.

معاون پژوهش داراب ضمن بیان اینکه  اعتقادات مذهبی، عامل مؤثری در پیشگیری از خشونت علیه زنان است بیان کرد: تحقیقات نشان می‌دهد ارتباط معناداری میان دین‌داری و رفتار پیشگیرانه از جرائم وجود دارد.

 

میزگرد

موضوعات: میزگرد آنلاین
[سه شنبه 1399-03-06] [ 09:28:00 ق.ظ ]