کتاب آداب الصلوه

کتاب ” آداب الصلوه “‌ که تاریخ نگارش آن به دوم ربیع الثانی 1361 هجری قمری برابر با 30 فروردین 1321 هجری شمسی باز می‌گردد، ‌بیان تفصیلی آداب قلبی و اسرار معنوی نماز است. سه سال پیش از تألیف این کتاب،‌همین معانی در “‌ سر الصلوه “‌ به صورت موجز و به زبان خواص اهل عرفان به نگارش در آمده بود؛‌ ولی همانطور که معظم له فرموده‌اند کتاب “‌ آداب الصلوه‌"‌ را تألیف کردند تا عده بیشتری از مطالب آن بهره ببرند. “‌ پی از این رساله‌ای فراهم آوردم که به قدر میسور از اسرار الصلوه در آن گنجانیدم و چون آن را با حال عامه تناسبی نیست ؛‌ در نظر گرفتم که سطری از آداب قلبیه این معراج روحانی را در سلک تحریر در آورم . شاید برداران ایمانی را از آن تذکری و قلب قاسی خود را تأثری حاصل آید."‌
کتاب آداب الصلوه دارای دو مقدمه است که در مقدمه اول آن ،‌ امام خمینی (ره‌) پس از توصیه‌های خود به فرزند مرحوم شان حاج سید احمد آن را به ایشان تقدیم کرده‌اند در مقدمه دوم همه،‌ امام خمینی ره ) ‌این کتاب را به فاطمه طباطبایی ،‌همسر مروم حجت‌الاسلام حاج سید احمد خمینی اهدا کرده‌اند .
آداب الصلوه را به طور قطع باید یکی از کتابهای زیبا درباره نماز دانست . این کتاب دارای سه “‌ مقاله است “‌ که “‌مقاله اول ” در باب “‌آداب قلبیه و وظایف باطنیه نماز و بلکه تمام عبادات و مناسک “‌ مقاله دوم با عنون “‌ در مقدمات نماز و بعضی آداب قلبیه آن “‌ و مقاله سوم نیز با عنوان “‌ در مقارانات نماز “‌ است .

موضوعات: رحلت امام خمینی 14 خرداد, معرفی آثار مکتوب امام
[جمعه 1395-03-14] [ 06:15:00 ب.ظ ]