کانون پژوهش مدرسه فاطمه الزهرا س داراب








شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31








جستجو





موضوعات


  • همه
  • اصول مقاله نویسی
  • معرفی کتابخانه های دیجیتال
  • مناسبت ها
  • گزارشات پژوهشی
  • نگارش تحقیق پایانی
  • مهدویت
  • گنجینه موضوعات عاشورایی
  • نشانه گذارى (نگارشی)
  • اشعار مهدوی
  • رحلت امام خمینی و حماسه 15 خرداد
  • آموزش پژوهش
  • چکیده مقالات طلاب مدرسه
  • چکیده تحقیقات پایانی طلاب مدرسه
  • کارگاه آموزشی
  • هفته کتاب و کتابخوانی
  • بروشور پژوهشی
  • هفته پژوهش 1396
  • برنامه های هفته کتاب 97
  • نشست پژوهشی
  • سیر مطالعاتی ایمان و توحید در کلام رهبری
  • نشست کتابخوانی درفضای مجازی
  • میزگرد آنلاین
  • کارگاه شناخت ویژگی های زنان و تحلیلی بر آن

  •  
      کارگاه روش مطالعه و یادگیری ...

    کارگاه روش مطالعه و یادگیری با حضور طلاب پایه اول و با محوریت بررسی موانع و آسیب های مطالعه کلاسیک در مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا (س) داراب برگزار شد.

    به گزارش پایگاه خبری -اطلاع رسانی حوزه‌های علمیه خواهران خانم «نسرین علوی نیا» استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر ارزش و اهمیت یادگیری و ضرورت مطالعه در جوامع امروزی به نقد و بررسی انواع مطالعه پرداخت و گفت: برای بهبود روند مطالعه بایدچهار خصوصیت انعطاف در خواندن،درک ونگهداری درحافظه، تمرکز حواس وارزشیابی انتقادی رعایت شود.

    وی با بیان آسیب های مطالعه و عیوب بلند خواندن به موانع درک و نگه داری مطالب پرداخت وگفت: عدم توانایی تشخیص بین نکات اصلی و اطلاعات جزئی و عدم اتخاذ شیوه مناسب و راهبردی از موانع درک و نگهداری در حافظه است.

    خانم علوی نیا خاطر نشان کرد اگر برای مطالعه شیوه های نوین اتخاذ نشود  علاوه بر حواس پرتی و عدم تمرکز ، قدرت یادگیری و بازآموزی به میزان چشمگیری کاهش می یابد.

    وی تاکید کرد: بلند خوانی و کلمه خوانی از آسیب هایی است که درصد بالایی از طلاب و دانش پژوهان با آن مواجه اند.از جمله راهکارهای آن عدم خیال پردازی ،یادداشت مشکلات احتمالی که حین مطالعه به ذهن می رسد ، انسجام افکار و اندیشه ها ،و حذف عوامل حواس پرتی درونی و بیرونی و…است

     کارگاه

    موضوعات: گزارشات پژوهشی, کارگاه آموزشی
    [سه شنبه 1397-01-07] [ 12:50:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      کارگاه موضوع یابی ...

    در مدرسه علمیه خواهران فاطمه‎الزهرا (س) داراب کارگاه موضوع یابی با حضور طلاب پایه اول برگزار شد.

    به گزارش پایگاه خبری -اطلاع رسانی حوزه‌های علمیه خواهران خانم «نسرین علوی نیا» استاد حوزه و دانشگاه

    گفت : پژوهش یک روش خلاقانه و هوشمندانه در مجامع علمی است که فواید وآثار فراوان آن بر کسی پوشیده نیست و اهمیت آن تا بدان جاست که اگر تحقیق و پژوهش نبود هیچ علمی در جهان گسترش نمی یافت. این اهمیت نه تنها در قرآن و کلام معصومین (ع) به چشم می خورد بلکه اندیشمندان بزرگ جهان نیز بر آن صحه می گذارند.

    وی با تبیین پژوهش ها بر مبنای منابع علمی به دو دسته مهم این پژوهش ها اشاره کرد وافزود: پژوهش های پایه(بنیادی) و پژوهش های کاربردی که دارای جنبه علمی است و مستقیما به بررسی مشکلات و حل آن می پردازد و مطالعه اکتشافی در آن مد نظر است.پژوهش های توصیفی و تحلیلی که به علت یابی محدود نمی شودو صرفا به بیان وقایع با حالت گزارشی بدون تاکید بر علت یابی می پردازد.اکثر مطالعات تاریخی از نوع توصیفی یا تحلیلی می باشد.

    خانم علوی نیا یکی از بهترین روش های موضوع یابی را روش خورشیدی دانسته و با ذکر نمونه هایی برای طلاب این روش را به طلاب آموزش دادند.

    کارگاه

    موضوعات: گزارشات پژوهشی, کارگاه آموزشی
     [ 12:45:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت