کانون پژوهش مدرسه فاطمه الزهرا س داراب








شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        








جستجو





موضوعات


  • همه
  • اصول مقاله نویسی
  • معرفی کتابخانه های دیجیتال
  • مناسبت ها
  • گزارشات پژوهشی
  • نگارش تحقیق پایانی
  • مهدویت
  • گنجینه موضوعات عاشورایی
  • نشانه گذارى (نگارشی)
  • اشعار مهدوی
  • رحلت امام خمینی و حماسه 15 خرداد
  • آموزش پژوهش
  • چکیده مقالات طلاب مدرسه
  • چکیده تحقیقات پایانی طلاب مدرسه
  • کارگاه آموزشی
  • هفته کتاب و کتابخوانی
  • بروشور پژوهشی
  • هفته پژوهش 1396
  • برنامه های هفته کتاب 97
  • نشست پژوهشی
  • سیر مطالعاتی ایمان و توحید در کلام رهبری
  • نشست کتابخوانی درفضای مجازی
  • میزگرد آنلاین
  • کارگاه شناخت ویژگی های زنان و تحلیلی بر آن

  •  
      سیر مطالعاتی با محوریت مباحث مهدویت ...

    معاون پژوهش مدرسه فاطمه الزهرا(س) و مسئول پژوهش پايگاه صدیقه کبري بسیج طلاب داراب در آبان ماه ۱۴۰۱ به مناسبت  هفته کتاب و کتابخوانی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کسب معارف مهدوی سیر مطالعاتی با محوریت مباحث مهدویت برگزار نمود.

    طلاب در این سیر کتاب هایی از جمله ضرورت مباحث مهدویت ، خورشیدپنهان ، غیبت و فواید امام غائب ، دولت کریمه ، امام مهدی در قرآن و… مورد مطالعه و بحث قرار دادند.

    /

    موضوعات: مناسبت ها, گزارشات پژوهشی, هفته کتاب و کتابخوانی, پاراگراف نویسی
    [جمعه 1401-08-27] [ 08:40:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      نشست پژوهشی با موضوع نقش زنان در نهادینه کردن مسئله غدیر در خانواده ...

    معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) داراب همزمان با فرارسیدن عید غدیر از برگزاری نشست فرهنگی _پژوهشی با موضوع نقش زنان در نهادینه کردن مسئله غدیر در خانواده خبر داد.

    معاون پژوهش خاطرنشان کرد: هدف ازبرگزاری این نشست نهادینه کردن نقش والدین خصوصا مادر در ترویج فرهنگ دینی و تربیت نسل ولایت پذیر است.

    حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ساجدی نیا گفت : دین مثل یک مثلث است همین طور که مثلث سه ضلع دارد دین سه ضلع  دارد ،قاعده آن اعتقادات است ضلع دیگر اخلاق و ضلع سوم احکام و مسائل فقهی است.

    ایشان خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم فرزندان خوب تربیت کنیم این مثلث باید وجود داشته باشد یعنی باید یک سری اعتقادات ، اخلاقیات و یک سری باید ها و نباید های فقهی در زندگی شخصی مادر وجود داشته باشد.

    ایشان در ادامه گفت: برای برجسته کردن فرهنگ غدیر در خانواده توجه  به چند نکته لازم است.

    ۱-روش تربیتی متناسب و هماهنگ با طبع و نیازهای فطری  فرزندان باشد.

    ۲-مبنای تربیتی ما برای غدیر این است که بچه ها را محب و ولایت پذیر بار بیاوریم.

    که در این زمینه به ذکر نمونه هایی اشاره نمودند.

    غدیر

    موضوعات: مناسبت ها, گزارشات پژوهشی, نشست پژوهشی, پاراگراف نویسی
    [چهارشنبه 1400-07-07] [ 10:03:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      نشست پژوهشی"معیارهای شناخت و انتخاب اصلح از نگاه امام صادق علیه السلام " ...

    معاونت پژوهشی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) داراب از برگزاری نشست با عنوان “معیارهای شناخت و انتخاب اصلح از نگاه امام صادق علیه السلام ” خبر داد.

    حجت الاسلام محمد ساجدی نیا  استاد حوزه خاطر نشان کرد: ائمه اطهار (علیهم السلام) در بیانات خود معیارهایی را برای انتخاب حاکم بیان نموده اند که لازم است امروز ما هم با تمسک به سیره و سخنان معصومین (علیهم السلام) برای انتخاب یک حاکم اصلح در راس قوه مجریه اقدام کنیم.

     استاد حوزه گفت: طبق فرمایشات امام صادق (ع) برای انتخاب یک حاکم از بین چند نفر باید به چند ملاک توجه کرد اول آن کسی که اعدل تر است زیرا کسی که عادل است حتما در حکم کردن ،تقسیم بیت المال،حل مشکلات مردم و…عدالت را رعایت می کند، فرض بر اینکه هر دو حاکم به یک اندازه عادل باشند سراغ ملاک دوم می رویم ببینیم کدام فقیه تر است اگر هر دو به یک اندازه فقیه بودند آن کس که در بیان خود صادق تر است انتخاب می کنیم یعنی باید دید چه کسی در کارنامه عمل خود شعاری داده که به آن عمل کرده و در صورتی که صداقت آنها یکسان باشد باید دید کدام یک با تقواتر و خدا ترس تر است.

    استاد حوزه در ادامه افزود: هم اکنون مهمترین مسئله مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است و باید سعی شود تا افراد را به شرکت در این امر ترغیب کرد تا با حضور حداکثری مردم در پای صندوق ها اقتدار کشور بیشتر و دست بیگانگان از دخالت در امور کشور کوتاه شود.

    ساجدی

    موضوعات: مناسبت ها, گزارشات پژوهشی, نشست پژوهشی, پاراگراف نویسی
     [ 10:00:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      نشست پژوهشی با موضوع معرفی کتاب در باب زندگانی امام هادی (علیه السلام) ...

    معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) داراب همزمان با سالروز شهادت امام هادی (علیه السلام) از برگزاری نشست پژوهشی با موضوع معرفی کتاب در باب زندگانی امام هادی (علیه السلام) خبر داد.

    معاونت پژوهش خاطرنشان کرد: هدف ازبرگزاری این نشست ترویج  مطالعه بیشتر زندگانی ائمه اطهار (علیهم السلام) و معرفت افزایی بیشتر طلاب و آشنایی با سیره آن بزرگواران دانست.

    خانم کمال گفت : کتاب چهره‌های درخشان سامرا توسط یکی از نویسندگان باتجربه تاریخ اسلام به نام علی ربانی خلخالی به رشته تحریر درآمده است که ایشان پس از آثار متعدد تاریخی، به نگارش زندگینامه امامانی پرداخته است که در سامراء زیسته اند. نویسنده ابتدا از زندگینامه امام هادی النقی و امام حسن عسکری علیهماالسلام و حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)  آغاز کرده و حیات مطهر هر یک از ایشان را طی یک فصل مجزا شرح داده است. به اینصورت که ابتدا به معرفی شخصیت والای ایشان پرداخته و سپس بر اساس نقل های تاریخی و روایات اسلامی به بیان گوشه ای از کرامات و شگفتی های ایشان پرداخته است.

    خانم کمال افزود: کتاب فرهنگ جامع سخنان امام هادی ، نوشته صمد جودتی این اثر ترجمه کتاب «موسوعه کلمات الامام الهادی علیه السلام» است که مجموعه ای از بیانات نورانی امام هادی علیه السلام است که به همراه متن اصلی روایات ارائه شده است. کتاب ذیل ۴ بخش کلی عقاید، احکام، اخلاق، دعاها تدوین شده است.

    ایشان گفت: یکی از بهترین روش های دعا کردن، اینست که بنگریم چهارده اسوه خلقت چگونه دعا کرده اند تا ما هم با تمسک به آنان، بتوانیم از این موهبت برخوردار شویم. هدف اصلی نویسنده (جواد قیومی اصفهانی) از تألیف کتاب «صحیفه امام هادی علیه السلام» این بوده است که مجموعه دعاهایی که در منابع روایی از حضرت امام هادی علیه السلام نقل شده است را جمع آوری کرده و به صورت منسجم ارائه کند.
     ایشان فایل کتاب ها را در اختیار طلاب قرار داده و آنها را تشویق به مطالعه نمودند طلاب از این نشست استقبال نمودند.

     

    امام هادی

    موضوعات: مناسبت ها, گزارشات پژوهشی, نشست پژوهشی, پاراگراف نویسی
     [ 09:56:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      نشست کتاب و کتابخوانی و اهمیت وقف کتاب ...

    همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی نشست پژوهشی کتاب و کتابخوانی و اهمیت وقف کتاب با حضور طلاب در حوزه علمیه در مدرسه فاطمه الزهرا(س) داراب برگزار شد.

    خانم حمیده رهبر کتابدار حوزه یکی از ارکان اصلی و اساسی زندگی را کتاب دانست  و به بیان سخنان مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد که  کتاب و کتابخوانی یک واجب دینی است همانگونه که نماز ستون دین است کتاب هم ستون زندگی است.

    ایشان به بیان اهمیت و جایگاه و ارزش مطالعه در اسلام پرداخت و در ادامه در زمینه سنت حسنه وقف کتاب سخن گفت و بیان کرد چند چیز است که بعد از مرگ مومن پاداش آنها به او می رسد یکی از آنها علمی است که از خود به یادگار می گذارد که در این زمینه می توان حداقل با هدیه کتاب در جهت استفاده دیگران آن را وقف کنیم تا صدقه جاریه محسوب شود.

    نشست

    موضوعات: گزارشات پژوهشی, هفته کتاب و کتابخوانی
    [دوشنبه 1397-09-12] [ 08:09:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت