کارگاه مهارت منبع شناسی  وآشنایی با شیوه های دسترسی به آن ویژه طلاب در مدرسه علمیه خواهران فاطمه‎الزهرا (س) داراب برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری -اطلاع رسانی حوزه‌های علمیه خواهران خانم «حمیده رهبر»مسئول کتابخانه مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) داراب ضمن بیان اینکه کتاب و کتابخانه یکی از ابزارهای اصلی علم و پژوهش در زمینه انجام تحقیقات است گفت: محقق باید با انواع منابع و کارکردها و اهمیت آنها آشنایی کافی داشته باشد و بتواند بر اساس اولویت ها و اعتبار منابع از آنها در جای خود استفاده کند.

وی افزود منظور از منبع شناسی، شناسایی ماهیت و کارکرد منابع است و اینکه بدانیم در مراحل مختلف تحقیق از کدام منابع و در کجای تحقیق از آن استفاده کنیم.

خانم رهبر با اشاره به تقسیم بندی منابع اظهار داشت: منابع را به اعتبارات مختلف می توان تقسیم کرد ازجمله منابع مکتوب و غیر مکتوب که منابع مکتوب خود به دو دسته تقسیم می شود منابع مرجع و غیر مرجع.

وی در ادامه افزود منابع مرجع به منابعی گفته می شود که مهمترین و کلیدی ترین مطالب را آسان در اختیار محقق قرار می دهد به گونه ای که محقق با مراجعه به آنها می تواند در کوتاه ترین زمان اطلاعات ضروری در یک موضوع را به دست آورد.

مسئول کتابخانه به معرفی نمونه هایی از منابع مرجع پرداخت و گفت: دایره المعارف ها ،فرهنگ اصطلاحات، معجم ها از جمله منابع مرجع می باشد.

 منبع

موضوعات: گزارشات پژوهشی
[شنبه 1396-12-12] [ 10:00:00 ب.ظ ]