کانون پژوهش مدرسه فاطمه الزهرا س داراب








شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        








جستجو





موضوعات


  • همه
  • اصول مقاله نویسی
  • معرفی کتابخانه های دیجیتال
  • مناسبت ها
  • گزارشات پژوهشی
  • نگارش تحقیق پایانی
  • مهدویت
  • گنجینه موضوعات عاشورایی
  • نشانه گذارى (نگارشی)
  • اشعار مهدوی
  • رحلت امام خمینی و حماسه 15 خرداد
  • آموزش پژوهش
  • چکیده مقالات طلاب مدرسه
  • چکیده تحقیقات پایانی طلاب مدرسه
  • کارگاه آموزشی
  • هفته کتاب و کتابخوانی
  • بروشور پژوهشی
  • هفته پژوهش 1396
  • برنامه های هفته کتاب 97
  • نشست پژوهشی
  • سیر مطالعاتی ایمان و توحید در کلام رهبری
  • نشست کتابخوانی درفضای مجازی
  • میزگرد آنلاین
  • کارگاه شناخت ویژگی های زنان و تحلیلی بر آن

  •  
      تحقیق پایانی ...

    مراحل تدوین تحقیق

    مرحله اول : انتخاب موضوع

    در اولین مرحله طلبه موظف است،حداقل 3 موضوع تحقيق پاياني را با لحاظ اولويت و در نظر گرفتن ويژگيهاي بیان شده با مشورت استاد راهنمای پیشنهادی خود به شوراي تحقيق پاياني مدرسه ارائه نمايد .
    نکته مهم : موضوعات انتخابی بایستی مرتبط با حوزه دین باشند.

     تلاش شود تا موضوعات بر اساس علاقه و توانایی طلبه و همچنین برآمده از خلاءهایی باشد که در محیط پیرامون طلبه وجود دارد. به عنوان مثال اگر در جامعه ای فرقه های انحرافی فعالیت دارند و اعتقادات اقشار جامعه را با مشکل مواجه کرده اند؛ موضوعات در آن رابطه جهت دهی شوند. ممکن است در یک منطقه ای آمار ربا خواری ، اعتیاد ، طلاق ، گرایش به انحرافات اخلاقی و … بالا باشد یا اقشار یک جامعه دچار بحران معنویت ، دین گریزی و سایر مشکلات اخلاقی شده باشند . بهتر است موضوعات در آن راستا انتخاب شوند تا تحقیقات انجام شده کاربردی بوده و راهکاری برای رفع آنها ارائه دهند .

    از این رو محقق بایستی مطالعه اجمالی در آن موضوع داشته و پس از در نظر گرفتن علاقه ونیاز خود و جامعه ای که در آن زندگی می کند اقدام به انتخاب موضوع نماید.

     

     

    موضوعات: نگارش تحقیق پایانی
    [پنجشنبه 1396-03-04] [ 10:35:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      هدف از تدوین تحقیق پایانی ...

    #تحقیق_پایانی_1

    هدف از تدوین تحقیق پایانی، سنجش میزان شناخت طلبه نسبت به انجام روشمند یک تحقیق علمی، و ارتقاء مهارت او در به کارگیری منابع علمی معتبر و استفاده مطلوب از آنهامی باشد.

    بدین منظور جهت آشنایی بیشتر اساتید راهنما و طلاب پژوهشگر با اصول و شیوه نامه تدوین و نگارش تحقیق پایانی دوره عمومی (سطح 2) نکات لازم در این خصوص ،ارائه می گردد

    از آنجا که در عصر حاضر پیوند آموزش و پژوهش یکی از دغدغه های مدیران مراکز علمی می باشد،ضرورت پرداختن به امر تحقیق، ساماندهی پژوهش های علمی و ارائه آموزشهای مهار تی لازم در این زمینه امری اجتناب ناپذیر است.

    حوزه های علمیه به عنوان مراکز علوم دینی که وظیفه نشر معارف دینی را به عهده دارند یکی از مهمترین رسالت های خود را تربیت نیروهای پژوهشگر و خلاق درزمینه معارف دینی دانسته و همواره سعی نموده اند در این عرصه پیش قدم باشند.

    در همین راستا مهمترین فعالیت پژوهشی طلاب در دوره عمومی حوزه، ارائه تحقیق پایانی می باشد

     

    پژوهش

    موضوعات: نگارش تحقیق پایانی
    [پنجشنبه 1396-02-14] [ 08:15:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت